Asertivita

Cíl:

Cílem programu je optimalizace komunikace hlavně v oblasti náročnějších situací.

 

Cílová skupina:

Zaměstnanci a manažeři ze všech oblastí výrobní i nevýrobní sféry.

 

Tréninkové přínosy:

  • větší sebereflexe chování pracovníků
  • konstruktivnější a efektivnější chování pracovníků hlavně v kolizních a nepříjemných situacích
  • prevence zbytečného napětí a nedorozumění
  • zvýšení sebevědomí pracovníků
  • zlepšení pracovní atmosféry

 

Obsah:

  • asertivní filozofie
    • jako východisko efektivní komunikace
  • sebediagnostika: uvědomění si osobně preferovaných způsobů jednání
  • rozlišování základních typů chování u sebe i u jiných:
    • přímé a skryté agresivity
    • submisivity
    • různých forem manipulací
  • asertivní práva
    • identifikace postojů, které umožňují neutralizovat pokusy o manipulaci
  • asertivní postupy a techniky
  • nácvik konkrétních asertivních dovedností v běžných pracovních situacích:
    • dovednost požádat o laskavost
    • dovednost  říci ne: různé techniky účinného a slušného odmítnutí,  zvládnutí vlastních pocitů viny
    • dovednost účinně uplatňovat oprávněnou požadavek: i vůči neochotnému nebo agresivnímu partnerovi
    • dovednost konstruktivně vyjádřit kritiku: aby neiniciovala konflikt, ale řešila problém
    • dovednost přiměřeně reagovat na neoprávněnou  kritiku a  osobní útoky
    • dovednost dosáhnout kompromis tam, kde je možný a přijatelný

 

Trvání:

2 dny.

 

Požadavky:

Nejsou potřebné žádné speciální předpoklady.

 

Poskytované benefity:

  • Komplexní výukové materiály
  • Zkušený školitel
  • Příjemná školicí atmosféra s nejlepším servisem
  • Certifikát
  • Dostatečný prostor pro výměnu zkušeností a vědomostí

Informace ohledně použití vašich údajů a uplatnění vašich práv, zejména práva namítat zpracování vašich osobních údajů (článek 21 GDPR), je možné kdykoliv získat od našich poradců na zpracování osobních údajů