Komunikace v krizových situacích

Cíl:

  • porozumění zákonitostem vzniku, rozvoje a zvládání krizových situací a konfliktů na pracovišti, s daňovým subjektem při daňových kontrolách, osobním jednání, telefonických rozhovorech a místním zjišťování
  • sebeuvědomění a sebereflexe – uvědomění si svých silných a slabých stránek a získání osobní zpětné vazby použitelné pro korekci neefektivních postupů a rozšíření repertoáru taktik zvládání problémových situací
  • praktický nácvik dovedností potřebných k efektivnímu zvládání problémových situací, uspokojivému - konstruktivnímu řešení konfliktů a eliminaci nekonstruktivního chování případně negativních emocí

 

Cílová skupina:

Zaměstnanci a manažeři ze všech oblastí výrobní i nevýrobní sféry.

 

Tréninkové přínosy:

  • efektivnější postupy v jednání
  • lepší orientace v reálných situacích – porozumění jejich dynamice
  • konstruktivnější a efektivnější chování
  • rozšíření repertoáru taktik na zvládání a rozpuštění agresivity a jiných negativních reakcí
  • prevence zbytečného napětí
  • lepší zvládání emocí – sebekontrola
  • snížení stresu

 

Obsah:

  1. E – learning: teoretické aspekty řešení problémových situací a zvládání průvodního stresu
    • příčiny konfliktů a dynamika konfliktu: konfliktní spirála
    • prevence konfliktu – eliminace zdrojů nedorozumění
    • základní strategie řešení konfliktu – jejich výhody a nevýhody
    • 5 způsobů řešení konfliktu a jejich praktické uplatnění
    • efektivní postupy k neutralizaci nekonstruktivního a problémového chování (agresivního, manipulativního, provokačního, úzkostného případně jiného)
    • verbální a neverbální komunikace - jazykové klíče, vhodná slova, nevhodné techniky – čeho se vyvarovat
    • způsoby efektivního řízení rozhovoru
    • pružné a efektivní zvládání typických námitek
    • argumentace a práce s otázkami
    • stres a techniky zvládání stresu – zvyšování odolnosti vůči stresu, psychohygiena, relaxační cvičení
  2. E – learning: sebeuvědomění
    • dotazník zaměřený na relevantní osobnostní charakteristiky (zaměření dotazníku, podrobnosti jeho administrace a hlavně interpretace navrhujeme osobně projednat, protože máme zájem poskytnout spolehlivé metody a vyhnout se riziku nesprávné interpretace kvantifikovaných výsledků)
  3. Praktický trénink
    • význam sebeuvědomění - diskuse a aplikace výsledků dotazníku
    • praktický nácvik konkrétních situací s videofeedbackem a feedbackem účastníků a lektora
    • pomenování použitých postupů a taktik - jejich rozšíření o jiné alternativy
    • krátká cvičení zprostředkující pochopení klíčových strategií a taktik řešení problémových situací z teoretické části
    • zvládání stresu – identifikace osobních stresorů a jejich eliminace
    • zvyšování odolnosti vůči stresu a relaxační cvičení
    • první pomoc ve stresové situaci

 

Trvání:

2 dny.

 

Požadavky:

Nejsou potřebné žádné speciální předpoklady.

Informace ohledně použití vašich údajů a uplatnění vašich práv, zejména práva namítat zpracování vašich osobních údajů (článek 21 GDPR), je možné kdykoliv získat od našich poradců na zpracování osobních údajů.