Cíl:
- porozumění zákonitostem vzniku, rozvoje a zvládání krizových situací a konfliktů na pracovišti, s daňovým subjektem při daňových kontrolách, osobním jednání, telefonických rozhovorech a místním zjišťování
- sebeuvědomění a sebereflexe – uvědomění si svých silných a slabých stránek a získání osobní zpětné vazby použitelné pro korekci neefektivních postupů a rozšíření repertoáru taktik zvládání problémových situací
- praktický nácvik dovedností potřebných k efektivnímu zvládání problémových situací, uspokojivému - konstruktivnímu řešení konfliktů a eliminaci nekonstruktivního chování případně negativních emocí
Cílová skupina:
Zaměstnanci a manažeři ze všech oblastí výrobní i nevýrobní sféry.
Tréninkové přínosy:
- efektivnější postupy v jednání
- lepší orientace v reálných situacích – porozumění jejich dynamice
- konstruktivnější a efektivnější chování
- rozšíření repertoáru taktik na zvládání a rozpuštění agresivity a jiných negativních reakcí
- prevence zbytečného napětí
- lepší zvládání emocí – sebekontrola
- snížení stresu
Obsah:
-
E – learning: teoretické aspekty řešení problémových situací a zvládání průvodního stresu
- příčiny konfliktů a dynamika konfliktu: konfliktní spirála
- prevence konfliktu – eliminace zdrojů nedorozumění
- základní strategie řešení konfliktu – jejich výhody a nevýhody
- 5 způsobů řešení konfliktu a jejich praktické uplatnění
- efektivní postupy k neutralizaci nekonstruktivního a problémového chování (agresivního, manipulativního, provokačního, úzkostného případně jiného)
- verbální a neverbální komunikace - jazykové klíče, vhodná slova, nevhodné techniky – čeho se vyvarovat
- způsoby efektivního řízení rozhovoru
- pružné a efektivní zvládání typických námitek
- argumentace a práce s otázkami
- stres a techniky zvládání stresu – zvyšování odolnosti vůči stresu, psychohygiena, relaxační cvičení
-
E – learning: sebeuvědomění
- dotazník zaměřený na relevantní osobnostní charakteristiky (zaměření dotazníku, podrobnosti jeho administrace a hlavně interpretace navrhujeme osobně projednat, protože máme zájem poskytnout spolehlivé metody a vyhnout se riziku nesprávné interpretace kvantifikovaných výsledků)
-
Praktický trénink
- význam sebeuvědomění - diskuse a aplikace výsledků dotazníku
- praktický nácvik konkrétních situací s videofeedbackem a feedbackem účastníků a lektora
- pomenování použitých postupů a taktik - jejich rozšíření o jiné alternativy
- krátká cvičení zprostředkující pochopení klíčových strategií a taktik řešení problémových situací z teoretické části
- zvládání stresu – identifikace osobních stresorů a jejich eliminace
- zvyšování odolnosti vůči stresu a relaxační cvičení
- první pomoc ve stresové situaci
Trvání:
2 dny.
Požadavky:
Nejsou potřebné žádné speciální předpoklady.
Informace ohledně použití vašich údajů a uplatnění vašich práv, zejména práva namítat zpracování vašich osobních údajů (článek 21 GDPR), je možné kdykoliv získat od našich poradců na zpracování osobních údajů.