Cíl:
Samostatná a profesionální příprava a realizace vzdělávacích aktivit.
Cílová skupina:
- lidé, jejichž součástí práce je vzdělávání jiných
- interní lektoři
Tréninkové přínosy:
- schopnost samostatně navrhnout a realizovat vzdělávací program
- používání efektivních metod učení adekvátně cíli vzdělávání a potřebám účastníků
- schopnost připravit transfer teoretických znalostí do praktických situací
- umění zaujmout a motivovat
- zvládání náročných situací a problémového chování účastníků vzdělávání
- efektivnější práce s informacemi
Obsah:
- trendy vzdělávání
-
klíčové kompetence lektora
- obsahové - znalost problematiky
- vztahové – schopnost získat si důvěru, vytvořit atmosféru, motivovat, zvládnout odpor a problémové účastníky
- procesní – znalost postupů, metodika
- formy vzdělávání – typy vzdělávacích programů
-
zjišťování a sledování potřeb účastníků
- metody efektivního učení
- navrhování programu
- příprava lektora a příprava prostředí
-
metodika učení
- Kolbův cyklus učení
- individuální styly poznávání a jejich praktické sledování
-
prezentace informací
- cíl a struktura
- vzbuzení a udržení zájmu
- vizualizace
- práce s pomůckami a technikou
-
řízení interaktivity
- metody aktivizace a zapojení účastníků
- práce s interaktivními metodami (cíl, instrukce, realizace, získávání a zpracování výstupů)
- práce s otázkami
- řízení diskuse
- příprava učebních materiálů a pomůcek (4 hod.)
- zpětná vazba a evaluace programu (2 hod.)
Trvání:
2 dny.
Požadavky:
Nejsou potřebné žádné speciální předpoklady.
Informace ohledně použití vašich údajů a uplatnění vašich práv, zejména práva namítat zpracování vašich osobních údajů (článek 21 GDPR), je možné kdykoliv získat od našich poradců na zpracování osobních údajů.